Išmaniosios technologijos – jaukas, viliojantis mokytis

Mokymasis išmaniosiose klasėse, diferencijuotas mokymasis, nemokamos kelionės gabiems vaikams, jų pagerbimo šventės. Taip pakaunės mokyklose vaikai skatinami gerai mokytis.

Daugiau darbo mokytojui

"Jūs mus apgavote: tiesiog privertėte mokytis", – tokia buvo Garliavos A.Mitkaus pagrindinės mokyklos kai kurių moksleivių reakcija į pamokose imtas naudoti išmaniąsias technologijas. Jos daugiausia naudojamos istorijos ir anglų kalbos pamokose. Vienoje tokių – mokytojo Virginijaus Overlingo vedamoje istorijos pamokoje – apsilankėme. Nagrinėdami pamokos temą – tris Abiejų Tautų Respublikos (ATR) padalijimus – penktokai mažiausiai naudojosi popieriniais žemėlapiais. Išmaniojoje lentoje keisdamas skaidres su žemėlapiais, mokytojas labai vaizdžiai galėjo palyginti, kaip po kiekvieno padalijimo mažėjo ir visai išnyko ATR. Dalį informacijos perskaitę vadovėliuose, dalį gavę iš interaktyvių žemėlapių ir mokytojo, pamokos pabaigoje moksleiviai, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, turėjo atlikti žinių įtvirtinimo testą iš pamokos medžiagos. Vos jį atlikę, iš karto pamatė savo žinių įvertinimą, galėjo pasitikrinti teisingus ir neteisingus atsakymus.

Ar tokios pamokos iš tiesų labiau patinka moksleiviams? "Naudojantis elektronika viskas įdomiau. Geriau įsidėmi, atsakai į klausimus, matai pažymį, kurio nusipelnei, – žinai, ką reikia daugiau pasimokyti", – sakė penktokas Karolis Žukauskas.

Mokinių planšetiniai kompiuteriai susieti su mokytojo kompiuteriu ir išmaniąja lenta. Mokiniai į planšetinius kompiuterius gauna užduotis, išmaniojoje lentoje mokytojas mato užduočių rezultatus, kiekvieno mokinio teisingus ir neteisingus atsakymus, gali analizuoti mokinių žinias, palyginti įvertinimus.

"Kai vertina kompiuteris, nelieka vietos subjektyvumui, žmogiškajam faktoriui. Toks žinių patikrinimas moksleiviams labai patinka: jie iš karto mato rezultatą. Be to, kai vaikai mato savo įvertinimus interaktyviojoje lentoje, jie tai priima labai rimtai. Tiesa, mokytojui ruoštis tokiai pamokai tenka daug ilgiau: paruoštų testų neturime, tenka patiems galvoti testų užduotis, visus klausimus ir atsakymų variantus suvesti į kompiuterį, numatyti visus vertinimo variantus", – pasakojo V.Overlingas.

Naudojantis elektronika viskas įdomiau. Geriau įsidėmi, atsakai į klausimus, matai pažymį, kurio nusipelnei.

Jis prisipažino, kad per tokias pamokas nepailsėsi. "Pamokos tempas – didžiulis, ji pralekia kaip vėjas. Reikia labai tiksliai susidėlioti, ką tu per ją darai. Ruoštis tokiai pamokai reikia daugiau nei įprastai, – prisipažino mokytojas. – Užduotis, medžiagą turi paruošti pats mokytojas. Yra šablonai, bet daugeliu atvejų viską turi paruošti pats mokytojas. Be to, reikia labai gero interneto ryšio – kad jis nestrigtų. Mokykloje turi būti naudojamos naujausios informacinės technologijos. Jei mokytojas su 30 mokinių imasi tam tikros užduoties naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, interaktyviąja lenta (tam reikia interneto ryšio) ir staiga internetas nustoja veikti arba neįsijungia programa, prasideda komentarai, klasėje kyla chaosas."

Kalbų mokymo laboratorija

Pasak mokytojo, labai svarbu iš anksto susitarti su vaikais, kam planšetiniai kompiuteriai gali būti naudojami pamokoje, ir tų susitarimų laikytis: "Problema – vaikai galvoja, kad planšetiniai kompiuteriai yra žaidimų įrankis. Reikia prižiūrėti, kad vaikai neįsijungtų žaidimų."

Prieš pat Naujuosius metus A.Mitkaus pagrindinėje mokykloje įkurta moderni užsienio kalbų mokymo laboratorija. Ji aprūpinta programine įranga, kompiuteriais ir ausinėmis. Visa tai leidžia moksleiviams geriau lavinti šnekamosios kalbos įgūdžius. Čia galima atlikti garsines ir vaizdines užduotis, klausyti, tobulinti šnekamosios kalbos įgūdžius darant pokalbių po vieną, poromis ar grupėje garso įrašus ir juos perklausant, palyginant tarimą su įrašais, kuriuose įrašyta tobula anglų kalba. "Tai ne tik labai įtraukia mokinius – ir taupo jų laiką, neleidžia jiems nuobodžiauti laukiant savo eilės atsiskaityti dialogus prieš visą klasę: naudojantis kompiuteriais, programine įranga, ausinėmis, visi grupės vaikai gali atsiskaityti vienu metu. O mokytojas garso įrašus gali perklausyti ir įvertinti vėliau", – sakė anglų kalbos mokytoja Asta Sinkevičienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
V. Overlingas, buvęs auklėtojas. Nuostabus mokytojas. Gera matyti nuotraukose ir prisiminti.:)

mokinio mama

mokinio mama portretas
koks gražus Garliavos Mitkaus mokyklos istorijos kabinetas...Džiaugiamės.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių