Spausdinti

Apie poreikius ir burbulus gyvai

Pagal vaikų ir jaunimo socializacijos programą „Sėkmingas Aš“, finansuotą Kauno rajono savivaldybės lėšomis, III klasių mokiniai dalyvavo praktiniuose savęs pažinimo, ugdymo karjerai užsiėmimuose. Natūralu, kad vyresniųjų klasių mokinių poreikiai yra kryptingai siejami su savęs pažinimu ir karjeros planavimu, bet svarbiausia yra ugdyti gebėjimą klausytis, situacijų prasmės suvokimą, skirtingų požiūrių ir sprendimus priėmimą.

Su grupele vienuoliktokų po porą valandų pirmadienio ir trečiadienio rytais pagal bendradarbiavimo sutartį su Pramos šeimai centru “Darnūs namai” dirbo socialinė pedagogė Asta Stankūnaitė ir psichologė Justina Kiudytė. Lektorės paskyrė gal kiek neįprastam, bet svarbiam tikslui - stabtelt ir žvilgtelt į Savo Poreikius - šiek tiek iš arčiau ir truputį kitu kampu. Įsivardinti ir atpažinti, ko kiekvienam asmeniškai šiuo metu reikia (savarankiškumo, atradimų, būti matomam, šilumos, iššūkių, poilsio ir t.t.) - svarbi dalis prieš pradedant dieną ar dėliojantis planus kelis metus į priekį.

Svarbu tai svarbu, bet… O ką daryti, jei, pavyzdžiui, susitinka du draugai ir vienas trykšta noru papasakoti savo įspūdžius, o kitam skauda galva ir nori tik ramiai pailsėti ir nieko negirdėti? Apsimesti, kad klausai ar pasakyti, kad negali girdėti? O gal turi pažįstamą, kuris nuolat atsistoja taip arti (nejaučia tavo ribų, tavo asmeninės erdvės "burbulo"), kad intuityviai imi trauktis atbula(s)?

Taigi taip, realiu laiku išbandydami dilemines situacijas ir diskutuodami, kaip vienas ar kitas elgesys skatina jaustis, gimnazistai mokėsi parodyti ir atstovėti savo poreikius taip, kad ir kitiems neskaudėtų.

 

Socialinė pedagogė Gintarė Orintienė

Joomla! derinimo konsolė

Sesija

Profilio informacija

Atminties naudojimas

Duomenų bazės užklausos